Het geheim van de afslank industrie wat jij niet mag weten

  • Het geheim zit niet in een speciaal dieet.
  • Het geheim heeft niets te maken met jouw bloed groep.
  • Het geheim zit niet het schrappen van koolhydraten, tarwe of gluten.
  • Het geheim is niet PALEO.
  • Het geheim zit niet in superfoods.
  • Het geheim zit niet in het schrappen van zuivel.
  • Het geheim zit niet in een speciale ‘workout’.
  • Het geheim zit niet in een pot pillen of in supplementen.
  • Het geheim zit niet in een detox kuur.
  • Het geheim is dat er GEEN GEHEIM is.

Er is maar een reden waarom de afslank industrie jou willen laten geloven dat er een geheim is, zij weten dat jij er voor gaat betalen!

Gewicht of vet verliezen, ondanks dat het soms lastig is, is niet zo complex.

Hoe doe je dat?

 

1. Eet gezond!

Veel mensen eten voeding waarvan ze denken dat het gezond is.
In werkelijkheid zijn deze producten echter niet zo gezond.

Overgewicht, vermoeidheid, huidproblemen, haaruitval, plaatselijk toename van vet en diverse ziektes ontstaan in de essentie door wat je eet.

Eten is een methode om ons direct beter te voelen, door het maken van de juiste keuzes zul je merken dat je jezelf beter gaat voelen.

 

2. Krachttraining.

Doe jij nog steed cardio training om af te vallen ?

Cardio zorgt in veel gevallen voor tijdelijk gewichtsverlies.
Echter, gewichtsverlies wil niet zeggen dat je vet verliest.

Op de weegschaal ben je misschien wel lichter, maar is je vetpercentage ook afgenomen?
Vaak is het tegendeel waar.

Je bent wel afgevallen maar de verhouding tussen de hoeveelheid spiermassa en vetmassa is slechter geworden.

Dus gewichtsverlies is niet het doel maar een verbeterde verhouding tussen je spiermassa en vetmassa (bodycomposition).

De enige manier om letterlijk strakker in je vel te komen is het verliezen van vet en het opbouwen van spierweefsel.

Je kunt uiteraard helemaal zelf bepalen hoever je hierin wilt gaan.
Mannen willen meestal meer spiermassa dan vrouwen, maar dat wil niet per definitie zeggen dat vrouwen anders moeten trainen.

 

3. Breng je hormoonhuishouding in balans.

Of je nu wilt afvallen, er beter uit wilt zien of je gezonder of jonger wilt voelen, alles valt of staat met het in balans brengen of houden van de diverse hormonen en het op peil houden van de stofwisseling.

Dit alles kan je bereiken met de juiste voeding en supplementen en met behulp van trainingen die zijn aangepast aan het betreffende hormoon profiel.

Wil je meer weten over voeding, training en wat ik voor je kan betekenen? Neem dan nu contact met mij op.

 

 

Pin It on Pinterest

Share This