Krachttraining overwint je beperkingen

Krachttraining is perfect! Genetische beperkingen? Het maakt niet uit wat je ouders zijn en hoe ze eruit zien, met gewichten kan je je lichaam veranderen!

  • Heb je hele smalle schouders?
  • Ben je lang en dun?
  • Heb je super dunne benen ten opzichte van de rest van je lichaam net als je ouders?

Het is niet van belang, omdat je met gewichten een gezond en gespierd lichaam kunt creëeren.

 

Doe wat werkt

Sommige mensen hebben grotere chromosomale heuvels te beklimmen en sommigen zullen er nooit uitzien als een acteur uit de nieuwste gladiator film, maar het maakt niet uit, doe wat werk voor jou en Damn.. you’ll look good naked!

In tegenstelling tot wat mensen denken die niet trainen, is een mooie vrouwelijke kont niet gevormd door een willekeurige verdeling van vet, maar spier!

 

Spieren geven vorm en structuur

Spieren zijn wat een constructie is voor een huis, ze geven vorm en structuur.

Het trainen van mooie ronde strakke billen is niet eens zo lastig, hoe harder je werkt, hoe ronder en aantrekkelijker ze worden.

Voeg oefeningen zoals squats en deadlifts toe aan je trainingen en maak je geen zorgen over overtraining, de spieren die je hiermee aanspreekt behoren tot de grootste in het menselijk lichaam.

 

Krachttraining verandert je relatie met eten!

Voor mensen die niet trainen is eten alleen maar plezier. Hun meeste sociale activiteiten zijn gebaseerd op eten, met vrienden, op verjaardagsfeestjes, een barbecue omdat het mooi weer is..allemaal excuses om te eten.

En het soort eten? Het maakt niet uit voor hen. Het is net een suikerspin – een snel verdampend gevoel van smaak en dan … niets.

Wanneer je gaat krachttrainen verandert dat!

 

Eten met een doel

Eten wordt ineens emotioneel bevredigend en nuttig omdat je eet met een doel.

Je denkt na over wat je eet, want je weet, dat wat je eet wordt een deel van jou, hopelijk in de vorm van spierweefsel.

Je wordt je bewust van de soorten eiwitten, soorten koolhydraten en soorten vet.

Je wordt je bewust van de hoeveelheid voedsel en hoe vaak je het nodig hebt.

En omdat het eten nu een doel heeft, geniet je er alleen maar meer van dan wanneer je niet traint.

 

Krachttraining helpt psychische problemen oplossen

Iedereen heeft te maken met tegenslagen, het zou kunnen zijn in de vorm van de dood van een geliefde, onbeantwoorde liefde, of juridische of financiële problemen.

Sommige mensen gaan hier heel goed mee om en geloven dat de tijd alle wonden heelt. Zij zoeken misschien troost in religie of spiritualiteit, zoeken professionele hulp of huilen uit bij een goede vriend.

Anderen mensen zoeken hun toevlucht in destructief gedrag, zoals drugs, alcohol, of misbruik van hun lichaam of ziel in het algemeen.

Krachttraining is opmerkelijk effectief! Er zijn geen kwalen dat ijzer niet kan helpen genezen.

Een zware workout is de beste behandeling van allemaal, wanneer je moet huilen van de pijn omdat je jezelf te hard pusht,? Dat is beter dan al de tranen in de wereld.

Of het nu chemisch, psychologisch of spiritueel is, je komt wel van je depressie af.

 

Je fijn voelen in je eigen lichaam

Krachttraining verandert vrouwelijke muurbloempjes in zelfverzekerde vrouwen. Ik heb nog nooit een vrouw gezien die aan krachttraining deed die timide of verlegen is.

Oh, ze kan zijn begonnen op die manier, maar met de tijd kreeg ze meer en meer zelfvertrouwen. Je gaat je fijn voelen in je eigen lichaam.

En als er iets is waar ze niet tevreden mee zijn dan doen ze er wat aan in plaats van alleen maar te klagen waarom ze er niet uit zien.

Dit vertrouwen in hun lichaam werkt ook door op andere gebieden, denk aan werk, relaties .. you name it.

 

Gezond oud worden!

Krachttraining maakt je gezonder. Je verliest altijd vet. Je krijgt een gezonder bloedbeeld. Je hebt minder kans op hart- en vaat ziekten. Kanker bedenkt zich twee keer voordat het met je aan de haal gaat en dat geldt ook voor diabetes.

Je wordt weer vitaal!

 

Krachttraining maakt je leven makkelijker!

Terwijl de overgrote meerderheid nooit het niveau van de Hulk zal bereiken zal je wel aanzienlijk sterker worden. Fysieke kracht maakt het leven een stuk eenvoudiger. Het is ronduit nuttig om zelf in staat te zijn dingen te verplaatsen, op te tillen, of los te draaien.

Soms kan je kracht zelfs je leven redden. Je kunt waarschijnlijk net zo veel scenario’s bedenken als ik over hoe je gemakkelijk een deur kan open trappen of een zwaar voorwerp kan weg duwen.

De fysieke kracht is niks vergeleken bij de mentale kracht die gewichtheffen je geeft.

Je hebt een ijzeren discipline nodig om een paar keer per week naar de sportschool te gaan en jezelf opzettelijk pijn te doen.

Het mooie ervan is dat je het kunt gebruiken om alles aan te pakken en te overwinnen wat het leven op je afstuurt, zowel fysiek als emotioneel.

 

Krachttraining geeft je elke dag voldoening

In de afgelopen millennia, waren de mensen te druk om zich zorgen te maken over de dingen die ons vandaag de dag bezig houden. Na de jacht naar voedsel, het afweren van aanvallen van concurrerende stammen en dorpen en gewoon proberen om elke dag te overleven, viel je uitgeput in slaap.

Beslommeringen van deze tijd, zoals stabiliteit van de werkgelegenheid, financiën, je plaats in deze maatschappij, is er iemand op de wereld die van je houdt, bestonden niet. In dat opzicht was het leven eenvoudig. Het leven was bevredigend.

Gewichtheffen brengt een beetje van die tijd terug. We hebben uitdaging nodig. Je kan je afsluiten van alles om je heen en een gevecht aangaan met je eigen lichaam. Het geeft je een voldaan gevoel door dit te doen.

 

Krachttraining houdt je jong

Vroeger, wanneer je de leeftijd had bereikt van 45, 50 jaar , was je oud.

Krachttraining houdt je jong. Iemand van veertig of vijftig jaar die lange tijd aan krachttraining heeft gedaan is vrijwel net zo sterk als iemand die de helft van zijn leeftijd is.
Misschien is hij minder snel en behendig, maar qua kracht is er niet zo veel veranderd.

Vanwege krachttraining, begin je het vreemde fenomeen te zien, voor de eerste keer in de menselijke geschiedenis, dat oudere mannen er qua fysiek hetzelfde of zelfs beter uitzien als jonge jongens: dezelfde of grotere hoeveelheid spiermassa, dezelfde spierspanning en vaak hetzelfde of zelfs een lager vetpercentage.

 

 

 

Pin It on Pinterest

Share This