‘Be the best version of you!’

Allereerst wil ik de nadruk leggen op het woord ‘krachttraining’. Ik had een ander woord kunnen gebruiken zoals fitness, bewegen, trainen, workout of tal van andere woorden. Ik kies voor het woord ‘krachttraining’ met een reden.

Het doel van krachttraining, het woord zegt het al, is sterker worden. Misschien overbodig om te zeggen, toch vergeten veel mensen dit!

Met krachttraining doel ik met name op gecombineerde oefeningen zoals squats, deadlifts, lunges, presses, chin-ups, dips, rows, en een andere oefeningen met dumbbells en bar.

 

1. Krijg meer zelfvertrouwen

Dit is een enorm voordeel wanneer je aan krachttraining gaat doen.

Een groter zelfvertrouwen is niet het eerste waar je aan denkt wanneer je het hebt over krachttraining. De meeste vrouwen zijn zich niet bewust van de fysieke en mentale kracht die ze werkelijk hebben. Echter, zodra ze sterker worden en veel kilo’s kunnen squatten en deadliften of met gemak een pull up doen worden ze zich bewust van hun capaciteiten. Sterker worden en fysiek meer en beter kunnen presteren zorgen dat je meer zelfvertrouwen krijgt.
Dit zal je gelijk merken in je dagelijks leven.

Ja, het zal een uitdaging zijn en je moet hard werken en consequent trainen, maar je bent in staat een chin-ups uit te voeren met je lichaamsgewicht. Je zult in staat zijn om twee keer je lichaamsgewicht te deadliften. Die doelen kan je bereiken wanneer je slim en consequent traint.

 

2. Creëer het lichaam dat je echt wilt

Uren per week aan cardio doen is niet de beste manier om een slank en sterk lichaam te krijgen. De meeste vrouwen willen afvallen, een strakker lijf, minder vet en hun vrouwelijke vormen behouden. Helaas wanneer de meeste vrouwen besluiten te gaan sporten beginnen ze met uren lang cardio training ( hardlopen, spinnen, bodypump..) Wanneer ze denken te gaan ‘krachttrainen’, is het meestal met behulp van machines of halter oefeningen met een zeer licht gewicht en veel herhalingen.

Wanneer je een een slank en sterk lichaam wilt met ‘vrouwelijke vormen’, er beter uit wilt zien in en uit je kleding dan heb je krachttraining nodig!

Gewichtheffen en voortdurend jezelf uitdagen is een geweldige manier om vet te verliezen en het bereiken van het lichaam wat jij wilt. En nee, krachttraining zal je niet ‘bulky’ en groot en te gespierd maken.

 

3. Kom met een ander doel naar de sportschool

Te veel vrouwen komen naar de sportschool, kiezen een cardio apparaat uit en tellen het aantal calorieën wat ze verbranden.
Dat is het enige doel wat ze hebben, het verbranden van zoveel mogelijk calorieën.

In tegenstelling tot cardio, is krachttraining een geweldige manier om positieve, motiverende doelen te stellen die ervoor zorgen dat je gemotiveerd blijft om naar de sportschool te gaan, week na week, maand na maand, en jaar na jaar. En, niet te vergeten, je kunt eindelijk resultaat bereiken!
Kom naar de sportschool met het doel beter en sterker te zijn dan je laatste workout. Wanneer je je doel bereikt en je lichaam gaat veranderen zal je er plezier in krijgen!

‘Once you see results, it becomes an addiction!’

4. Stress ?

Lange dag op het werk, loopt niets zoals gepland ?
Doe je workout en zorg ervoor dat je sterker bent dan je laatste training! Krachttraining is een geweldige manier om stress te verlichten op een positieve manier .

Na het behalen van een aantal persoonlijke records in de sportschool, kan je helemaal vergeten waar je in de eerste plaatse zo gestrest van raakte.

 

5. Geef het goede voorbeeld

Als je een kijkje neemt in de media , zult u zien dat er een tekort aan positieve rolmodellen voor jonge vrouwen. Geef toe, er zijn verbazingwekkend veel grote vrouwelijke atleten, maar zij zijn niet degenen die de meeste aandacht krijgen.

Trainen om sterker te worden, het verbeteren van je gezondheid, en steeds het beste uit jezelf halen is geweldig om je kinderen te leren. Het goede voorbeeld zijn is veel krachtiger dan woorden. Laat je dochters zien dat vrouwen fysiek sterk kunnen zijn.

‘Lead by example!

 

6 . Andere methoden om resultaat te boeken werken niet!

Veel van mijn klanten komen bij mij als een ” laatste redmiddel ” om hun doelen te bereiken. Ze hebben andere methoden om af te vallen ( crash diëten, populaire workouts, trends etc.) geprobeerd waardoor ze gefrustreerd of opgebrand raakten en die ook nog eens kostbaar zijn.

Vergeet de trends en leer dat je alleen je doel gaat bereiken met krachttrainen en gezonde voeding!

 

7. Voorkom ziekten zoals osteopenie en osteoporose

Laten we eerlijk zijn, de meeste vrouwen trainen omdat ze er beter uit willen zien. Echter, krachttraining heeft veel meer voordelen voor de gezondheid. Dit voordeel is misschien niet zo sexy als alle andere redenen waarom vrouwen zouden moeten krachttrainen, maar het is erg belangrijk voor vrouwen om aandoeningen en ziekten zoals osteopenie te voorkomen.

Tuurlijk, door aan krachttraining te doen en sterker te worden ga je er veel beter uit zien. Belangrijker is dat je je gezondheid en de kwaliteit van leven verbeterd !

 

8. Haal het beste uit jezelf

Ik ben een trainer, mijn taak is niet om vrouwen te helpen eruit te zien als een gephotoshopt model die ze op de cover van het nieuwste magazine hebben zien staan.

Ik train vrouwen zodat zij het beste uit hunzelf kunnen halen. Elke vrouw is uniek en heeft haar eigen sterke punten en doelen. Sommige zijn van nature goed in deadlifting. Sommige zijn beter in het squatten. Sommigen geven de voorkeur aan het trainen met kettlebells. Het gaat er niet om hoe een ander eruit ziet, het gaat erom dat jij je eigen unieke talenten en fysieke eigenschappen en vaardigheden benut!

‘Be the best version of you!’

 

Pin It on Pinterest

Share This